Feminism och sånt

Vi hade skolval förra veckan. Resultatet var både förvånande och lite förutspått. Moderaterna vann med 37%... Förvånade mig inte att skolan var i majoritet blå. MEN femnistiskt initiativ fick 15% och miljöpartiet fick 25%. Grönt och rosa, fina färger. Haha ännu roligare att KD fick 12% av skolans röster, vilka är dom?? Hade inte räknat med det. Läste ett brev från min bästebuddie som jag fick idag, där hon berättade att många ungdomar blivit superinsatta i Sverige. Superkuuuul ju. Mer feminism mindre rasism tack. Här i Kenya blir man mer feminism än vanligt. Dels för att det ända åsikterna man yttrar ses som rätt radikala här (då de hade varit normala i Sverige) samt att jag nu har en diskussion med en Kenyan på facebook. Han ville inte kalla sig "feminist" men var såklart för jämnställdhet, till en viss grad... "to see a man as a secretery is just weird", skrev han. Hmm. Då inser man att de är en lång väg att gå innan världen kan bli jämnställd. På lördag ska vi till ambassaden för att  rösta i EU-valet. Vet inte vart jag ville komma med inlägget, men här är min valaffisch jag gjorde innan skolvalet. Alla gjorde varsinn. Astrid är tjejen i rosa klänning (och affischerna var något oseriösa):
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0