50 dagar kvar till studenten

I lördags fick vi studenter fira 50 dagar till studenten (därmed ok att få skåla med alkolhol för boarding). Vi åt på mysigaste italienska restaurangen i Nariboi och drog därefter till det nyöppnade Galileo. Massa musik och proppat med kenyaner (som är grymma på att dansa). Så nu är det inte lång tid till studenten. Lite ångest på ett bra och dåligt sätt. När man åkte från Sverige så åkte man iväg från sin confortzoon. Nu åker man snart iväg igen från en ny confortzoon som bildats här. Vi är som syskon på internatet, och det kommer inte gå att hålla kontakten lika bra med alla, eftersom vi är utspridda runt om i Sverige. De är lite läskigt att komma hem efter tio månader och lite läskigt att åka här ifrån. Vissa stunder kan man väll känna att man är lite klarmed internatliv, men å andra sidan inte lika klar med Kenya. Dessutom måste man ta en himla massa beslut, ska ja plugga? har jag jobba? Bor jag hemma? Vad händer nu?....... men allt löser sig. Fick dessutom en supergulligt brev häromdagen av min moster och lillkusin med påskkort och midsommarbilder, gjorde mig sugen på att komma hem. kramkram
 
 


Kommentarer
Postat av: KusseLotta

Ja visst var det sött, hennes första riktiga brev:)
Smilla pratar så mycket om dig och räknar verkligen ner dagarna.
Jag förstår att det känns lite läskigt med hemkomst och alla beslut. Njut först av att kunna se tillbaka på ett fantastiskt år. Du kommer att få uppleva allt igen genom att berätta om det. Förstå att du verkligen genomförde det! Du kommer tycka att Sverige känns rätt så pluttigt och att våra problem är väldigt banala men efter ett par veckor sitter du säkert ändå och svär över varför din favo-dokusåpa bara går fyra ggr i vecakn och inte sju;)
Vi här hemma längtar efter dig och vill höra om alla dina äventyr och hjälper dig gärna med dina framtida beslut<3

2014-04-10 @ 10:16:11
Postat av: Anonym

Åh tack kusse!<3 jag längtar efter att få träffa er. Ska bli skönt att få mysa på landet igen, och kommer nog vänja mig vid sverige rätt fort (haha ja precis, med serierna!). Pusspuss

2014-04-11 @ 20:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0